Veelgestelde vragen

Coronavirus – Algemeen

Is Podium Hoge Woerd geopend?
We hebben op 11 juni onze deuren weer heropend! De kaartverkoop voor het eerste deel van seizoen 21/22 is op 24 juni gestart, koop nu je kaarten via de agenda.

Is Castellum Hoge Woerd geopend?
Zowel het Museum, Podium en Steede zijn geopend voor bezoekers. Het CastellumCafé is geopend van dinsdag tot en met zondag van 10 tot sluit. De keuken is open tussen 12 en 20 uur. Kijk voor meer informatie op www.castellum.cafe.
Let op: ook bij horeca en in musea is een Coronatoegangsbewijs verplicht.

Coronavirus – Coronatoegangsbewijs

Moet ik een Coronatoegangsbewijs tonen bij een bezoek aan Podium Hoge Woerd?
Bij binnenkomst vragen we alle bezoekers vanaf 13 jaar om naast je ticket voor de voorstelling ook een Coronatoegangsbewijs te tonen, geprint of digitaal via de Corona Check app.
Dit houdt in dat je kan aantonen dat je gevaccineerd, getest of hersteld bent van Corona door middel van een QR-code in combinatie met je legitimatiebewijs.
Print de QR-code of download de app op je mobiele telefoon via de website www.coronacheck.nl. Test thuis alvast de app en je QR-code, zodat je voorbereid ons theater in komt.

Wat is een Coronatoegangsbewijs?
Een coronatoegangsbewijs is het bewijs van een negatieve testuitslag, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je hersteld bent van corona. Je kunt deze als volgt verkrijgen:

  • Testbewijs: een negatieve testuitslag van minder dan 24 uur voor het evenement. Via testenvoortoegang.org maak je een afspraak voor een coronatest bij een aangesloten testlocatie in je buurt, bijvoorbeeld aan de Sophialaan in Lage Weide.
  • Vaccinatiebewijs: bewijs van een volledige coronavaccinatie met een vaccin dat door het EMA is goedgekeurd. In Nederland is een vaccinatiebewijs te downloaden 14 dagen nadat je volledig bent gevaccineerd.
  • Herstelbewijs: bewijs dat je minder dan 6 maanden geleden hersteld bent van corona.

Op de website van de rijksoverheid vind je het stappenplan om van jouw test-, vaccinatie- of herstelbewijs een geldig coronatoegangsbewijs te maken in de vorm van een QR-code. In deze video wordt ook het stappenplan uitgelegd.

Moet ik in Podium Hoge Woerd 1,5 meter afstand houden?
Vanaf de start van het nieuwe seizoen mogen we de 1,5 meter afstand loslaten, waardoor we meer bezoekers kunnen ontvangen bij onze voorstellingen. De voorwaarde van de Rijksoverheid voor deze versoepeling is dat onze bezoekers bij al onze voorstellingen een Coronatoegangsbewijs kunnen tonen.

Waarom kiezen jullie als theater voor het Coronatoegangsbewijs?
Na een lange periode met voornamelijk gesloten theaterdeuren en kleine zaalbezetting, kunnen we met het Coronatoegangsbewijs de volledige zaalcapaciteit benutten en meer bezoekers toelaten. Dit betekent veel voor ons als theater en voor de theatermakers die wij ontvangen. Voor het voortbestaan van de culturele sector is het van groot belang dat we meer publiek kunnen ontvangen.
We begrijpen dat niet alle bezoekers ervoor kiezen om ons theater te bezoeken met het Coronatoegangsbewijs en kijken dan ook reikhalzend uit naar het moment waarop we de maatregelen los mogen laten.

Coronavirus – Annuleren

Vanwege de nieuwe voorwaarden voor het bezoeken van een voorstelling wil ik mijn ticket annuleren. Kan dat?
Tot 48 uur voor aanvang van de voorstelling kun je kosteloos je ticket annuleren. Mail naar kassa@podiumhogewoerd.nl of bel naar 030-7210933 (dinsdag tot en met vrijdag van 13:00 tot 17:00 uur). Bekijk onze volledige annuleringsregeling.

Wanneer hoor ik meer over mijn gekochte tickets voor een afgelaste voorstelling?
We informeren je zo spoedig mogelijk over een afgelaste voorstelling. Je ontvangt van ons dan een een voucher, waarmee je later een mooie, nieuwe voorstelling kunt boeken. De voucher is twee jaar geldig.
Wil je toch liever de kosten van je ticket(s) retour ontvangen? Mail dan naar kassa@podiumhogewoerd.nl onder vermelding van je reserveringsnummer.

De voorstelling is verplaatst naar een andere datum, maar ik kan niet. Wat moet ik doen?
Jammer dat je de voorstelling niet kunt bezoeken. Stuur een mailtje naar kassa@podiumhogewoerd.nl onder vermelding van je reserveringsnummer en wij zullen kijken naar een oplossing.

Kan ik ook aan het theater doneren?
Draag je ons theater een warm hart toe? En wil je meer bijdragen? Met jouw donatiebijdrage help je ons theater, zodat we cultureel aanbod kunnen (blijven) aanbieden. Dit kan via onze website.

Ik heb nog een voucher. Hoe kan ik hiermee nieuwe tickets boeken?
Heb je al een voorstelling gekozen? Na het toevoegen van de voorstelling in je winkelmand, kies je bij Betaling voor ‘Gebruik vouchercode of waardebon’. Er verschijnt een invulveld om de code op je voucher in te voeren. Na het invoeren wordt je voucher van het totaalbedrag afgetrokken en kan je verder gaan met betalen via één van de andere methodes (iDeal, Creditcard, Podiumcadeaukaart).


Algemeen

Tickets

Ik heb geen printer. Kan ik toch e-tickets kopen?
Ja, dat kan. Je kan je e-ticket ook aan de kassa van Podium Hoge Woerd laten uitprinten. Neem een legitimatiebewijs mee, zodat we weten dat de e-tickets ook echt van jou zijn. Ook is het mogelijk om je ticket te downloaden in de Wallet app op je smartphone. Vanuit de app kunnen we de tickets dan scannen aan de zaaldeur.

Het printen van het e-ticket is niet gelukt / ik ben mijn print kwijt / ik ben de e-mail met e-tickets kwijt.
Je kunt het ticket meerdere keren uitprinten, maar aan de zaaldeur kan het natuurlijk maar één keer worden gescand. Het is ook mogelijk om je ticket te downloaden in de Wallet app op je smartphone. Vanuit de app kunnen we de tickets dan scannen aan de zaaldeur.
Ook kun je je e-ticket laten printen bij de kassa van Podium Hoge Woerd. Zorg dan wel dat jij je uiterlijk een kwartier voor aanvang aan de kassa meldt.

Kan ik ook de tickets laten scannen vanaf mijn mobiele telefoon?
Ja, dat kan. In de e-mail met tickets kan je kiezen voor de optie ‘Download je e-tickets op je smartphone’. Zorg ervoor dat je de app Wallet op je smartphone hebt staan (meestal standaard op je telefoon) en open deze e-mail op je smartphone. Klik vervolgens op de link van het ticket en het ticket wordt geladen in de app. Bij de zaaldeur kan je het ticket in de app tonen zodat wij het ticket kunnen scannen.

Na het selecteren van een aantal voorstellingen krijg ik een foutmelding als ik wil afrekenen. Hoe kan dat?
Na 15 minuten inactiviteit op onze website komen de geselecteerde kaarten te vervallen voor jouw en onze veiligheid. Je moet dan weer de tickets opnieuw selecteren en toevoegen aan je winkelwagen.

Hoe kan ik betalen met de PodiumCadeauKaart?
Bij het betalen van je tickets kies je ‘Online giftcard’. Als je op de knop ‘Bevestig’ hebt gedrukt, kom je automatisch in het betalingssysteem. Hier kun je kiezen voor PodiumCadeauKaart. Je vult vervolgens je kaartnummer en pincode (op de achterzijde van je kaart) in en je kaarten worden betaald met je cadeautegoed.

Bezoek

Kan ik de theaterzaal ook bezoeken als mindervalide?
Jazeker, onze theaterzaal is toegankelijk voor rolstoelbezoekers. Tevens beschikken we over een ringleiding voor slechthorenden. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid en vergeet je bezoek niet aan te melden via kassa@podiumhogewoerd.nl.

Mijn kind is jonger dan de aangegeven leeftijd van de voorstelling. Mag hij/zij toch de zaal in?
De leeftijdsaanduiding bij de voorstellingen zijn niet voor niets: de voorstellingen kunnen voor jongere kinderen onbegrijpelijk of griezelig zijn. We willen graag dat iedere bezoeker, dus ook de allerkleinsten, ons theater met een goede ervaring verlaat.
Podium Hoge Woerd houdt zich aan deze adviesleeftijd. Dit geldt ook bij kindervoorstellingen, waar de vermelde leeftijd de minimumleeftijd is. Voorstellingen zonder leeftijdsaanduiding zijn geschikt voor kinderen vanaf 15 jaar. Je kunt tijdens de voorstelling met je baby of jongere kind in de foyer terecht. Tot slot heeft iedere bezoeker, ongeacht de leeftijd, een geldig toegangsbewijs nodig om een voorstelling te bezoeken.
Als je twijfelt kun je ons altijd bellen voor advies op 030-7210932.

Andere vragen?

Heb je nog vragen, stuur dan een e-mail naar info@podiumhogewoerd.nl of bel tijdens kantooruren (dinsdag t/m vrijdag 13.00u t/m 17.00u)
met 030-7210932.
Lees hier onze bezoekersvoorwaarden.


terug naar boven