Veelgestelde vragen

Coronavirus – Uw theaterbezoek

Het theater gaat weer open! Welke maatregelen treft Podium Hoge Woerd om de gezondheid en veiligheid van bezoekers te waarborgen?
Podium Hoge Woerd heeft een aantal maatregelen getroffen en aanpassingen aan de ruimtes in het theater gedaan, waardoor we bezoekers op een leuke en veilige manier kunnen ontvangen. We hebben de capaciteit van onze zalen verlaagd en een looproute uitgezet waardoor bezoekers anderhalve meter afstand kunnen houden. We sturen iedere bezoeker voorafgaand aan de voorstelling een servicemail met daarin de belangrijkste aandachtspunten. Op onze website vindt u een volledig overzicht van onze richtlijnen.
Heeft u vragen over ons beleid? Mail dan naar info@podiumhogewoerd.nl.

Voorheen kon ik bij het kopen van kaarten mijn stoel selecteren. Waarom kan dit nu niet?
De komende tijd verkopen we alleen ongeplaceerde kaarten. Daardoor kunnen we het zaalplan makkelijker aanpassen, mocht dit nodig zijn. En hierdoor kunnen we onze tribune optimaal benutten en zo veel mogelijk bezoekers laten genieten van het moois in onze theaterzaal.

Ik kom met drie personen of meer naar een voorstelling. Kunnen we naast elkaar zitten?
Het zaalplan van Podium Hoge Woerd is zo opgesteld dat we de zaal optimaal kunnen benutten en zo veel mogelijk bezoekers kunnen ontvangen. U vindt in onze zaal een- en tweezitsplaatsen. We kunnen de indeling van de zaal niet veranderen, omdat dit invloed zal hebben op de capaciteit van de zaal. Daarom is het niet mogelijk om met drie personen of meer naast elkaar te zitten. We proberen uiteraard u zo dicht mogelijk bij elkaar te plaatsen. Bij jeugdtheatervoorstellingen maken we een uitzondering voor ouders en kinderen uit één huishouden.

Ik ben verkouden en wil mijn ticket annuleren. Kan dat?
Bij Podium Hoge Woerd kunt u 48 uur voor aanvang van de voorstelling kosteloos uw ticket inwisselen voor een voucher. Bekijk onze volledige annuleringsvoorwaarden.

Een medewerker heeft mij geadviseerd om de voorstelling niet te bezoeken en ik ben naar huis gegaan. Wat gebeurt er met mijn ticket?
Wanneer een medewerker voor aanvang van de voorstelling ziet dat u verkoudheidsklachten heeft en u daarom vraagt de voorstelling niet te bezoeken, dan ruilen we uw ticket om voor een voucher.

Hoe zit het met de luchtcirculatie in Podium Hoge Woerd?
De ventilatie in Podium Hoge Woerd blaast frisse lucht van buiten naar binnen. Gebruikte lucht van binnen wordt naar buiten afgevoerd. De binnenlucht wordt dus niet continu in het gebouw gecirculeerd.

Hoe kan ik de rest van Castellum bezoeken?
Castellum Hoge Woerd is geopend. Voor de openingstijden per partner en meer informatie over jouw bezoek verwijzen we je door naar www.castellumhogewoerd.nl.

Is het CastellumCafe geopend?
Ja, het CastellumCafé is geopend van dinsdag tot en met zondag. Om zeker te zijn van een plekje voorafgaand of na afloop van de voorstelling kunt u reserveren via www.castellum.cafe.

Coronavirus – Tickets van geannuleerde voorstellingen 

Wanneer hoor ik meer over de ticketregeling voor mijn gekochte tickets voor een voorstelling in de periode maart t/m  juni?
Nu het programma voor theaterseizoen 2020/2021 bekend is, hebben we meer zicht op voorstellingen die we kunnen verplaatsen of die definitief geannuleerd zijn. Hierdoor kunnen we ook alle tickets van het vorige seizoen definitief afhandelen. Begin juli krijgt u hier bericht over, op volgorde van voorstellingen, te beginnen op 12 maart (de dag dat onze theaterzaal sloot). Alle bezoekers ontvangen een mail met daarin een aantal keuzemogelijkheden, waarin we de regeling volgen van de actie ‘Bewaar je ticket, geniet later’.

Wat zijn de keuzemogelijkheden voor mijn ticket?
We bieden u drie keuzemogelijkheden aan:

  • U kunt uw ticket(s) inwisselen voor een voucher, waarmee u later een mooie, nieuwe voorstelling kunt boeken. Hiermee helpt u de hele theatersector, zowel de gezelschappen, de producenten als de theaters, en kan er weer gewerkt worden aan nieuwe voorstellingen in de toekomst. De voucher is een jaar geldig.
  • U kunt er voor kiezen de waarde van uw ticket(s) te doneren aan het theatergezelschap. We zorgen er voor dat uw donatie op de juiste plek terecht komt.
  • U kunt er voor kiezen dat wij de kosten van uw ticket(s) aan u retourneren.

De voorstelling is verplaatst naar een andere datum, maar ik kan niet. Wat moet ik doen?
In de mail over de verplaatsing vindt u ook een link om een van de andere opties voor uw ticket te kiezen. Met het formulier in de link kunt u uw keuze aan ons doorgeven.

Ik heb nog geen mail gehad over mijn vervallen tickets. Wat moet ik doen?
Heeft u al gecheckt of er een mailtje in uw spam-box terecht is gekomen? Geen mail ontvangen? Mail dan naar kassa@podiumhogewoerd.nl.

Kan ik ook aan het theater doneren?
Draagt u ons theater een warm hart toe? En wilt u meer bijdragen? Met uw donatiebijdrage helpt u ons theater, zodat we cultureel aanbod kunnen (blijven) aanbieden. Dit kan via onze website.

Wanneer start de kaartverkoop voor het nieuwe seizoen?
De kaartverkoop voor theaterseizoen 2020/2021 start op donderdag 9 juli om 10.00u, alleen online via onze website. Het programma is al online te vinden in onze agenda.

Algemeen

Tickets

Ik heb geen printer. Kan ik toch e-tickets kopen?
Ja, dat kan. U kunt uw e-ticket ook aan de kassa van Podium Hoge Woerd laten uitprinten. Neem een legitimatiebewijs mee, zodat we weten dat de e-tickets ook echt van u zijn. Ook is het mogelijk om uw ticket te downloaden in de Wallet app op uw smartphone. Vanuit de app kunnen we de tickets dan scannen aan de zaaldeur.

Het printen van het e-ticket is niet gelukt / ik ben mijn print kwijt / ik ben de e-mail met e-tickets kwijt.
U kunt het ticket meerdere keren uitprinten, maar aan de zaaldeur kan het natuurlijk maar één keer worden gescand. Het is ook mogelijk om uw ticket te downloaden in de Wallet app op uw smartphone. Vanuit de app kunnen we de tickets dan scannen aan de zaaldeur.
Ook kunt u uw e-ticket laten printen bij de kassa van Podium Hoge Woerd. Zorg dan wel dat u zich uiterlijk een kwartier voor aanvang aan de kassa meldt.

Kan ik ook de tickets laten scannen vanaf mijn mobiele telefoon?
Ja, dat kan. In de e-mail met tickets kunt u kiezen voor de optie ‘Download uw e-tickets op uw smartphone’. Zorg ervoor dat u de app Wallet op uw smartphone heeft staan (meestal standaard op uw telefoon) en open deze e-mail op uw smartphone. Klik vervolgens op de link van het ticket en het ticket wordt geladen in de app. Bij de zaaldeur kunt u het ticket in de app tonen zodat wij het ticket kunnen scannen.

Na het selecteren van een aantal voorstellingen krijg ik een foutmelding als ik wil afrekenen. Hoe kan dat?
Na 15 minuten inactiviteit op onze website komen de geselecteerde kaarten te vervallen voor uw en onze veiligheid. U moet dan weer de tickets opnieuw selecteren en toevoegen aan uw winkelwagen.

Hoe kan ik betalen met de PodiumCadeauKaart?
Bij het betalen van uw tickets kiest u ‘Online giftcard’. Als u op de knop ‘Bevestig’ heeft gedrukt, komt u automatisch in het betalingssysteem. Hier kunt u kiezen voor PodiumCadeauKaart. U vult vervolgens uw kaartnummer en pincode (op de achterzijde van uw kaart) in en uw kaarten worden betaald met uw cadeautegoed.

Bezoek

Kan ik de theaterzaal ook bezoeken als mindervalide?
Jazeker, onze theaterzaal is toegankelijk voor rolstoelbezoekers. Tevens beschikken we over een ringleiding voor slechthorenden. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid en vergeet uw bezoek niet aan te melden via kassa@podiumhogewoerd.nl.

Mijn kind is jonger dan de aangegeven leeftijd van de voorstelling. Mag hij/zij toch de zaal in?
De leeftijdsaanduiding bij de voorstellingen zijn niet voor niets: de voorstellingen kunnen voor jongere kinderen onbegrijpelijk of griezelig zijn. We willen graag dat iedere bezoeker, dus ook de allerkleinsten, ons theater met een goede ervaring verlaat.
Podium Hoge Woerd houdt zich aan deze adviesleeftijd. Dit geldt ook bij kindervoorstellingen, waar de vermelde leeftijd de minimumleeftijd is. Voorstellingen zonder leeftijdsaanduiding zijn geschikt voor kinderen vanaf 15 jaar. U kunt tijdens de voorstelling met uw baby of jongere kind in de foyer terecht. Tot slot heeft iedere bezoeker, ongeacht de leeftijd, een geldig toegangsbewijs nodig om een voorstelling te bezoeken.
Als u twijfelt kunt u ons altijd bellen voor advies op 030-7210932.

Andere vragen?

Heeft u nog vragen, stuur dan een e-mail naar info@podiumhogewoerd.nl of bel tijdens kantooruren (dinsdag t/m vrijdag 13.00u t/m 17.00u)
met 030-7210932.
Lees hier onze bezoekersvoorwaarden.


terug naar boven