Veelgestelde vragen

Coronavirus

Wanneer hoor ik meer over mijn gekochte tickets voor een voorstelling in de periode 12 maart t/m 31 mei?
Vanaf half mei informeren we onze bezoekers over de ticketregeling. Allereerst informeren we de bezoekers van voorstellingen die definitief geannuleerd zijn in deze periode. Zij ontvangen een mail met daarin een aantal keuzemogelijkheden, waarin we de regeling volgen van de actie ‘Bewaar je ticket, geniet later’.
Onze programmeur werkt hard om de meeste voorstellingen te verplaatsen naar een latere datum. Bezoekers van deze voorstellingen ontvangen pas later een keuzemogelijkheid.

Wanneer hoor ik meer over de ticketregeling voor de verplaatste voorstellingen?
Het is nog niet mogelijk om u te informeren welke voorstellingen exact verplaatst kunnen worden. Onze programmeur is daar volop mee bezig. De verplaatsingen hangen samen met de mogelijkheden van de theatergezelschappen zelf, andere theaters waar zij eveneens in de agenda staan en van de maatregelen van de overheid waar we aan dienen te voldoen. Zodra we hierover zekerheid hebben, informeren we u via het e-mailadres waarmee u uw tickets hebt besteld. We vragen u nog even geduld.

Wat zijn de keuzemogelijkheden voor mijn ticket?
We bieden u drie keuzemogelijkheden aan:

  • U kunt uw ticket(s) inwisselen voor een voucher, waarmee u later een mooie, nieuwe voorstelling kunt boeken. Hiermee helpt u de hele theatersector, zowel de gezelschappen, de producenten als de theaters, en kan er weer gewerkt worden aan nieuwe voorstellingen in de toekomst. De voucher is een jaar geldig.
  • U kunt er voor kiezen de waarde van uw ticket(s) te doneren aan het theatergezelschap. We zorgen er voor dat uw donatie op de juiste plek terecht komt.
  • U kunt er voor kiezen dat wij de kosten van uw ticket(s) aan u retourneren.

Kan ik ook aan het theater doneren?
Draagt u ons theater een warm hart toe? En wilt u meer bijdragen? Met uw donatiebijdrage helpt u ons theater, zodat we cultureel aanbod kunnen (blijven) aanbieden. Dit kan via onze website.

Wanneer start de kaartverkoop voor het nieuwe seizoen?
Het is nog niet duidelijk wanneer we de kaartverkoop voor het nieuwe seizoen kunnen starten. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen? Dan kunt u zich abonneren op onze e-mailnieuwsbrief.

Wat gebeurt er met mijn tickets voor een voorstelling na 1 juni?
Ook sommige voorstellingen na 1 juni zijn inmiddels afgelast. Als op onze website bij de voorstelling ‘afgelast’ staat, ontvangt u ook een e-mail van ons. Hierbij geldt ook dat we dit doen op volgorde van voorstellingen, te beginnen op 12 maart.

Algemeen

Waar kan ik een overzicht vinden van alle voorstellingen in Podium Hoge Woerd?
U kunt de agenda met het overzicht van seizoen 2019-2020 in PDF hier downloaden of bekijken op de pagina Voorstellingen. Hier kunt u ook een filter toepassen op genre of maand.

Stoelkeuze

Na het selecteren van stoelen staan er niet opeenvolgende stoelnummers op mijn ticket. Zitten we dan wel naast elkaar?
Ja, als u stoelen naast elkaar heeft geselecteerd zit u naast elkaar in de zaal. De stoelnummers aan de linkerkant van de zaal (Ingang Links) zijn oneven en de stoelnummers aan de rechterkant van de zaal (Ingang Rechts) zijn even nummers. Dit kan voor verwarring zorgen, maar als steeds dezelfde ingang op uw tickets staat zit u naast elkaar.
Bekijk hier de zaalplattegrond.

Ik probeer andere stoelen te selecteren, maar dit lukt niet. Hoe kan dat?
Ons kaartverkoopsysteem selecteert voor u de meest gunstige stoelen en vult de zaal van voren naar achteren vanuit het midden. Daarbij houdt het systeem ook rekening met het aantal stoelen dat u reserveert.
Als u bijvoorbeeld 2 tickets reserveert, plaatst het systeem u op de beste plek in de zaal voor 2 bezoekers. Om te voorkomen dat we een lege plek vrij houden in de zaal kan het daardoor zijn dat er nog wel een plaats vrij is op een rij dichter bij het podium, maar voor bijvoorbeeld 3 tickets.
Wilt u toch een andere plek? Dan kunt u altijd bellen of mailen met onze kassa: 030-7210933 of kassa@podiumhogewoerd.nl

Tickets

Ik heb geen printer. Kan ik toch e-tickets kopen?
Ja, dat kan. U kunt uw e-ticket ook aan de kassa van Podium Hoge Woerd laten uitprinten. Neem een legitimatiebewijs mee, zodat we weten dat de e-tickets ook echt van u zijn. Ook is het mogelijk om uw ticket te downloaden in de Wallet app op uw smartphone. Vanuit de app kunnen we de tickets dan scannen aan de zaaldeur.

Het printen van het e-ticket is niet gelukt / ik ben mijn print kwijt / ik ben de e-mail met e-tickets kwijt.
U kunt het ticket meerdere keren uitprinten, maar aan de zaaldeur kan het natuurlijk maar één keer worden gescand. Het is ook mogelijk om uw ticket te downloaden in de Wallet app op uw smartphone. Vanuit de app kunnen we de tickets dan scannen aan de zaaldeur.
Ook kunt u uw e-ticket laten printen bij de kassa van Podium Hoge Woerd. Zorg dan wel dat u zich uiterlijk een kwartier voor aanvang aan de kassa meldt.

Kan ik ook de tickets laten scannen vanaf mijn mobiele telefoon?
Ja, dat kan. In de e-mail met tickets kunt u kiezen voor de optie ‘Download uw e-tickets op uw smartphone’. Zorg ervoor dat u de app Wallet op uw smartphone heeft staan (meestal standaard op uw telefoon) en open deze e-mail op uw smartphone. Klik vervolgens op de link van het ticket en het ticket wordt geladen in de app. Bij de zaaldeur kunt u het ticket in de app tonen zodat wij het ticket kunnen scannen.

Na het selecteren van een aantal voorstellingen krijg ik een foutmelding als ik wil afrekenen. Hoe kan dat?
Na 15 minuten inactiviteit op onze website komen de geselecteerde kaarten te vervallen voor uw en onze veiligheid. U moet dan weer de tickets opnieuw selecteren en toevoegen aan uw winkelwagen.

Hoe kan ik betalen met de PodiumCadeauKaart?
Bij het betalen van uw tickets kiest u ‘Online giftcard’. Als u op de knop ‘Bevestig’ heeft gedrukt, komt u automatisch in het betalingssysteem. Hier kunt u kiezen voor PodiumCadeauKaart. U vult vervolgens uw kaartnummer en pincode (op de achterzijde van uw kaart) in en uw kaarten worden betaald met uw cadeautegoed.

Bezoek

Kan ik de theaterzaal ook bezoeken als mindervalide?
Jazeker, onze theaterzaal is toegankelijk voor rolstoelbezoekers. Tevens beschikken we over een ringleiding voor slechthorenden. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid en vergeet uw bezoek niet aan te melden via kassa@podiumhogewoerd.nl.

Mijn kind is jonger dan de aangegeven leeftijd van de voorstelling. Mag hij/zij toch de zaal in?
De leeftijdsaanduiding bij de voorstellingen zijn niet voor niets: de voorstellingen kunnen voor jongere kinderen onbegrijpelijk of griezelig zijn. We willen graag dat iedere bezoeker, dus ook de allerkleinsten, ons theater met een goede ervaring verlaat.
Podium Hoge Woerd houdt zich aan deze adviesleeftijd. Dit geldt ook bij kindervoorstellingen, waar de vermelde leeftijd de minimumleeftijd is. Voorstellingen zonder leeftijdsaanduiding zijn geschikt voor kinderen vanaf 15 jaar. U kunt tijdens de voorstelling met uw baby of jongere kind in de foyer terecht. Tot slot heeft iedere bezoeker, ongeacht de leeftijd, een geldig toegangsbewijs nodig om een voorstelling te bezoeken.
Als u twijfelt kunt u ons altijd bellen voor advies op 030-7210932.

Andere vragen?

Heeft u nog vragen, stuur dan een e-mail naar info@podiumhogewoerd.nl of bel tijdens kantooruren (dinsdag t/m vrijdag 13.00u t/m 17.00u)
met 030-7210932.
Lees hier onze bezoekersvoorwaarden.


terug naar boven