Veelgestelde vragen

De weersvoorspellingen zijn niet positief voor komende zondag. Gaat de voorstelling door?
Als de weersvoorspellingen slecht zijn voor het weekend zorgen we dat het regenscenario stand-by staat. Op de ochtend van de voorstelling wordt besloten of de voorstelling door gaat, verplaatst wordt naar binnen, of afgelast wordt. U kunt er van uitgaan dat de voorstelling alleen wordt verplaatst of afgelast bij zware regen en/of onweer. Houd onze website en social media in de gaten voor meer informatie over de voorstelling.

De voorstellingen in het openluchttheater zijn gratis. Moet ik wel reserveren?
Nee, u hoeft niet te reserveren voor de gratis zomerse voorstellingen. De voorstellingen vinden plaats op het binnenterrein van Castellum Hoge Woerd in ons openluchttheater. Er zijn hier geen stoelen beschikbaar, maar u mag plaatsnemen in het gras of uw eigen tuinstoel meenemen. Ook kunt u een matje kopen bij onze Podium Hoge Woerd bakfiets.

Zijn de zomerse buitenvoorstellingen ook toegankelijk voor bezoekers met een rolstoel?
De voorstellingen vinden plaats op het binnenterrein van Castellum Hoge Woerd. Hier lopen verharde paden die ook toegankelijk zijn voor bezoekers met een rolstoel. De beste plekken om de voorstellingen te bezoeken zijn echter op het gras. Houd hier rekening mee als u de voorstelling met een rolstoel bezoekt.

Wat is het programma en hoe lang duren de zomerse buitenvoorstellingen?
Kijk op de pagina Specials & Zomer of hieronder in het overzicht van alle zomerse buitenvoorstellingen:

Waar kan ik een overzicht vinden van alle voorstellingen in Podium Hoge Woerd?
U kunt de agenda met het overzicht van seizoen 2018-2019 in PDF hier downloaden of bekijken op de pagina Voorstellingen. Hier kunt u ook een filter toepassen op genre of maand.

Na het selecteren van stoelen staan er niet opeenvolgende stoelnummers op mijn ticket. Zitten we dan wel naast elkaar?
Ja, als u stoelen naast elkaar heeft geselecteerd zit u naast elkaar in de zaal. De stoelnummers aan de linkerkant van de zaal (Ingang Links) zijn oneven en de stoelnummers aan de rechterkant van de zaal (Ingang Rechts) zijn even nummers. Dit kan voor verwarring zorgen, maar als steeds dezelfde ingang op uw tickets staat zit u naast elkaar.
Bekijk hier de zaalplattegrond.

Ik probeer andere stoelen te selecteren, maar dit lukt niet. Hoe kan dat?
Ons kaartverkoopsysteem selecteert voor u de meest gunstige stoelen en vult de zaal van voren naar achteren vanuit het midden. Daarbij houdt het systeem ook rekening met het aantal stoelen dat u reserveert.
Als u bijvoorbeeld 2 tickets reserveert, plaatst het systeem u op de beste plek in de zaal voor 2 bezoekers. Om te voorkomen dat we een lege plek vrij houden in de zaal kan het daardoor zijn dat er nog wel een plaats vrij is op een rij dichter bij het podium, maar voor bijvoorbeeld 3 tickets.
Wilt u toch een andere plek? Dan kunt u altijd bellen of mailen met onze kassa: 030-7210933 of kassa@podiumhogewoerd.nl

Ik heb geen printer. Kan ik toch e-tickets kopen?
Ja, dat kan. U kunt uw e-ticket ook aan de kassa van Podium Hoge Woerd laten uitprinten. Neem een legitimatiebewijs mee, zodat we weten dat de e-tickets ook echt van u zijn. Ook is het mogelijk om uw ticket te downloaden in de Wallet app op uw smartphone. Vanuit de app kunnen we de tickets dan scannen aan de zaaldeur.

Het printen van het e-ticket is niet gelukt / ik ben mijn print kwijt / ik ben de e-mail met e-tickets kwijt.
U kunt het ticket meerdere keren uitprinten, maar aan de zaaldeur kan het natuurlijk maar één keer worden gescand. Het is ook mogelijk om uw ticket te downloaden in de Wallet app op uw smartphone. Vanuit de app kunnen we de tickets dan scannen aan de zaaldeur.
Ook kunt u uw e-ticket laten printen bij de kassa van Podium Hoge Woerd. Zorg dan wel dat u zich uiterlijk een kwartier voor aanvang aan de kassa meldt.

Kan ik ook de tickets laten scannen vanaf mijn mobiele telefoon?
Ja, dat kan. In de e-mail met tickets kunt u kiezen voor de optie ‘Download uw e-tickets op uw smartphone’. Zorg ervoor dat u de app Wallet op uw smartphone heeft staan (meestal standaard op uw telefoon) en open deze e-mail op uw smartphone. Klik vervolgens op de link van het ticket en het ticket wordt geladen in de app. Bij de zaaldeur kunt u het ticket in de app tonen zodat wij het ticket kunnen scannen.

Na het selecteren van een aantal voorstellingen krijg ik een foutmelding als ik wil afrekenen. Hoe kan dat?
Na 15 minuten inactiviteit op onze website komen de geselecteerde kaarten te vervallen voor uw en onze veiligheid. U moet dan weer de tickets opnieuw selecteren en toevoegen aan uw winkelwagen.

Hoe kan ik betalen met de PodiumCadeauKaart?
Bij het betalen van uw tickets kiest u ‘Online giftcard’. Als u op de knop ‘Bevestig’ heeft gedrukt, komt u automatisch in het betalingssysteem. Hier kunt u kiezen voor PodiumCadeauKaart. U vult vervolgens uw kaartnummer en pincode (op de achterzijde van uw kaart) in en uw kaarten worden betaald met uw cadeautegoed.

Kan ik de theaterzaal ook bezoeken als mindervalide?
Jazeker, onze theaterzaal is toegankelijk voor rolstoelbezoekers. Tevens beschikken we over een ringleiding voor slechthorenden. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid en vergeet uw bezoek niet aan te melden via kassa@podiumhogewoerd.nl.

Mijn kind is jonger dan de aangegeven leeftijd van de voorstelling. Mag hij/zij toch de zaal in?
De leeftijdsaanduiding bij de voorstellingen zijn niet voor niets: de voorstellingen kunnen voor jongere kinderen onbegrijpelijk of griezelig zijn. We willen graag dat iedere bezoeker, dus ook de allerkleinsten, ons theater met een goede ervaring verlaat.
Wij behouden ons daarom het recht om kinderen die niet voldoen aan de leeftijdsgrens de toegang te weigeren. Dit geldt ook bij kindervoorstellingen, waar de vermelde leeftijd de minimumleeftijd is. Voorstellingen zonder leeftijdsaanduiding zijn geschikt voor kinderen vanaf 15 jaar.
Als u twijfelt kunt u ons altijd bellen voor advies op 030-7210932.

Heeft u nog vragen, stuur dan een e-mail naar info@podiumhogewoerd.nl of bel tijdens kantooruren (dinsdag t/m vrijdag 13.00u t/m 17.00u) met 030-7210932.
Lees hier onze bezoekersvoorwaarden.


terug naar boven