Veelgestelde vragen

Vakantie

Deze zomer zijn wij niet bereikbaar van 16 juli t/m 14 augustus (zowel telefonisch als e-mail).
De kassa is niet bereikbaar van 16 juli t/m 22 augustus (zowel telefonisch als e-mail).

We wensen je een fijne zomer!

Vragen over je bezoek, je tickets, kortingen en cadeaubonnen of het huren van de theaterzaal?

Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Telefoonnummer algemeen: 030-7210932
  Tijdens kantooruren
E-mail algemeen: info@podiumhogewoerd.nl

Corona

Moet ik een Coronatoegangsbewijs tonen bij een bezoek aan Podium Hoge Woerd?

Vanaf 25 februari is het coronatoegangsbewijs niet meer nodig om ons theater te bezoeken.

Moet ik een mondkapje dragen bij Podium Hoge Woerd?

Het dragen van een mondkapje is niet meer verplicht, maar draag deze vooral als je je daardoor veiliger voelt.

Hoe zit het met de luchtcirculatie in Podium Hoge Woerd?

De ventilatie in Podium Hoge Woerd blaast frisse lucht van buiten naar binnen. Gebruikte lucht van binnen wordt naar buiten afgevoerd. De binnenlucht wordt dus niet continu in het gebouw gecirculeerd.

Bezoek

Wanneer is Castellum Hoge Woerd geopend?

Castellum Hoge Woerd is geopend van dinsdag t/m zondag van 10.00u t/m 17.00u. 
Ook het CastellumCafé is geopend. Voor een drankje voorafgaand en na afloop van de voorstelling kan je hier terecht.
Kijk voor meer informatie op www.castellumhogewoerd.nl of op de websites van de partners: www.museumhogewoerd.nl / www.utrechtnatuurlijk.nl / www.castellum.cafe

Kan ik parkeren bij Podium Hoge Woerd?

Ja, het parkeerterrein van Castellum Hoge Woerd vind je meteen links na de rotonde, aan de toegangsweg Het Zand.
Kijk voor meer informatie bij Bereikbaarheid.

Wat is de toegankelijkheid van het theater?

Castellum Hoge Woerd en onze theaterzaal zijn toegankelijk voor bezoekers met een beperking.
Zo hebben we voor rolstoelgebruikers speciale plaatsen in de zaal en zijn er liften en mindervalidentoiletten in het gebouw.
Tevens beschikken we over een ringleiding voor slechthorenden.
Kijk voor meer informatie bij Toegankelijkheid en vergeet je bezoek niet aan te melden via kassa@podiumhogewoerd.nl.

Ik ben iets verloren. Hebben jullie het gevonden?

Dat is vervelend. Bel of mail ons, misschien hebben we het gevonden.
We zijn bereikbaar via 030-7210932 (tijdens kantooruren) of info@podiumhogewoerd.nl.

Tickets

Hoe koop ik een ticket?

Tickets koop je eenvoudig, veilig en snel via deze website. Dit kan via je mobiel, tablet of computer.
Kom je er niet uit? We helpen je graag verder.
Onze kassa is bereikbaar via 030-7210933 (di t/m vr van 13.00u t/m 17.00u) of kassa@podiumhogewoerd.nl.

Ik heb nog een voucher. Hoe kan ik hiermee nieuwe tickets boeken?

Heb je al een voorstelling gekozen?
Na het toevoegen van de voorstelling in je winkelmand, kies je bij Betaling voor 'Gebruik vouchercode of waardebon'.
Er verschijnt een invulveld om de code op je voucher in te voeren.
Na het invoeren wordt je voucher van het totaalbedrag afgetrokken en kan je verder gaan met betalen via één van de andere reguliere betaalmethoden.

Kan ik zelf mijn stoelen kiezen?

Tijdens het kopen van tickets kun je op in het zaalplan een stoel selecteren. Ons kassasysteem selecteert de best beschikbare plaatsen, maar deze selectie kun je altijd wijzigen. Op je tickets vind je je stoel- en rijnummer terug. 

Hoe kan ik een rolstoelplaats reserveren?

We reserveren graag de rolstoelplaatsen in onze theaterzaal voor je.
Dit kan via onze kassa. Onze kassa is bereikbaar via 030-7210933 (di t/m vr van 13.00u t/m 17.00u) of kassa@podiumhogewoerd.nl.

Ik heb een ticket gekocht, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan even duren voordat de bevestigingsmail binnen komt. Controleer voor de zekerheid ook je spam-box.
Heb je nog steeds geen mail ontvangen?
Neem dan contact op met onze kassa via 030-7210933 (di t/m vr van 13.00u t/m 17.00u) of kassa@podiumhogewoerd.nl.

Ik heb geen printer of het printen van mijn ticket lukt niet. Wat nu?

Je kunt het ticket meerdere keren uitprinten, maar aan de zaaldeur kan het natuurlijk maar één keer worden gescand.
Het is ook mogelijk om je ticket te downloaden in de Wallet app op je smartphone. Vanuit de app kunnen we de tickets dan scannen aan de zaaldeur.
Ook kun je je e-ticket laten printen bij de kassa van Podium Hoge Woerd. Neem een legitimatiebewijs mee, zodat we weten dat de e-tickets ook echt van jou zijn.

Ik ben mijn ticket kwijt. Wat nu?

Dat is vervelend. Neem contact op met de kassa, zodat we je ticket opnieuw naar je kunnen mailen.
Onze kassa is bereikbaar via 030-7210933 (di t/m vr van 13.00u t/m 17.00u) of kassa@podiumhogewoerd.nl.

Kan ik ook de tickets laten scannen vanaf mijn mobiele telefoon?

Ja, dat kan. In de e-mail met tickets kan je kiezen voor de optie ‘Download je e-tickets op je smartphone’.
Zorg ervoor dat je de app Wallet op je smartphone hebt staan (meestal standaard op je telefoon) en open de bevestigingsmail op je smartphone.
Klik vervolgens op de link van het ticket en het ticket wordt geladen in de app.
Bij de zaaldeur kan je het ticket in de app tonen zodat wij het ticket kunnen scannen.

Je kunt je e-ticket ook digitaal laten zien.
Zorg er dan voor dat je helderheid volledig aan staat en de code goed ingezoomd is.

Na het selecteren van een aantal voorstellingen krijg ik een foutmelding als ik wil afrekenen. Hoe kan dat?

Na 15 minuten inactiviteit op onze website komen de geselecteerde kaarten te vervallen voor jouw en onze veiligheid.
Je moet dan weer de tickets opnieuw selecteren en toevoegen aan je winkelwagen.

Kan ik mijn ticket ruilen of annuleren?

Tot uiterlijk één werkdag voor aanvang van de voorstelling is het mogelijk om je ticket, na aftrek van administratiekosten (€2,- per ticket), om te ruilen voor een tegoedbon.
Uiteraard kan je ook je ticket omruilen voor een andere voorstelling.
Onze kassa is bereikbaar via 030-7210933 (di t/m vr van 13.00u t/m 17.00u) of kassa@podiumhogewoerd.nl.

Bekijk ook onze bezoekersvoorwaarden.

Hoe kan ik betalen met de PodiumCadeaukaart?

Bij het betalen van de tickets kies je ‘Online giftcard’.
Na het bevestigen van je reservering kom je in het betalingssysteem. Hier kun je kiezen voor PodiumCadeaukaart.
Om te betalen met je kaart heb je het kaartnummer en de pincode (op de achterzijde van de kaart) nodig.

Blijft er nog een bedrag open staan?
Dat kan vervolgens betaald worden met de reguliere betaalmethoden.

Heb je een cadeaukaart van Podium Hoge Woerd zelf?
Deze code kan je al invoeren bij het kiezen van de betaalmethode bij 'Gebruik vouchercode of waardebon'.

Secure Smart Tickets

Wat zijn Secure Smart tickets?

Voor sommige populaire voorstellingen verkopen wij in samenwerking met Ticketmatic extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan. De tickets koop je via onze website, maar zijn te vinden in de Ticketmatic App. Pas een uur voor aanvang van de voorstelling worden de tickets actief in de app. 

Download de app voordat je kaarten koopt in de AppStore of de Playstore.

Hoe werken Secure Smart tickets?

1. Download de Ticketmatic app in de AppStore of de Playstore.
2. Bestel vervolgens kaarten via onze website. Gebruik hiervoor hetzelfde e-mailadres waarmee je een account hebt gemaakt in de app. 
3. Je ontvangt een bevestigingsmailtje waarin je ook de instructies vindt over het gebruik van de app en je tickets.
4. Log in op de Ticketmatic app. Hierin vind je de gekochte e-tickets.
5. Een uur voor aanvang van de voorstelling wordt de scanbare toegangscode van je e-ticket zichtbaar. Let op: de toegangscode verandert elke 30 seconden. 

Waar vind ik mijn Secure Smart e-tickets?

Je vindt je e-tickets in de Ticketmatic app. Download de app in de AppStore of de Playstore en maak een account met het e-mailadres waarmee je de tickets hebt besteld.
Een uur voor aanvang van de voorstelling wordt de scanbare toegangscode van je e-ticket zichtbaar. Let op: de toegangscode verandert elke 30 seconden. 

Ik heb Secure Smart tickets gekocht, maar ik zie ze niet in de app staan. Wat moet ik doen?

De tickets worden binnen 24 uur getoond in de Ticketmatic app. 
Je kunt proberen de app te verversen met de knop rechts bovenin, bij het venster 'Mijn tickets'. 
Heb je na 24 uur nog steeds geen tickets? Neem dan contact op met onze kassa via 030-7210933 (di t/m vr van 13.00u t/m 17.00u) of kassa@podiumhogewoerd.nl.

Kan ik mijn Secure Smart tickets aan iemand anders geven?

Nee. De tickets zijn niet overdraagbaar, alleen jij kan de tickets gebruiken op de avond van de voorstelling.

Kan je toch de voorstelling niet bezoeken? 
Tot uiterlijk één werkdag voor aanvang van de voorstelling is het mogelijk om je ticket, na aftrek van administratiekosten (€2,- per ticket), om te ruilen voor een tegoedbon.
Uiteraard kan je ook je ticket omruilen voor een andere voorstelling.
Onze kassa is bereikbaar via 030-7210933 (di t/m vr van 13.00u t/m 17.00u) of kassa@podiumhogewoerd.nl.

Ik heb geen smartphone. Hoe kan ik met Secure Smart tickets de voorstelling bezoeken?

Geen zorgen. Als je zelf geen smartphone hebt en ook niemand binnen je gezelschap, kan je de tickets vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling afhalen aan de kassa.
Vergeet niet je legitimatiebewijs mee te nemen, zodat we zeker weten dat jij het bent. 

Kortingen en cadeaubonnen

Kan ik met korting een ticket kopen?

We bieden verschillende kortingen aan, bijvoorbeeld met een U-pas, voor jongeren en studenten of voor groepen.
Kijk voor meer informatie over alle kortingen bij Ticketinformatie.

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Een voorstelling cadeau doen kan met de PodiumCadeaukaart of onze eigen digitale cadeaubon.

Koop hier onze cadeaubon, print deze uit en geef de bon cadeau.

Ook de PodiumCadeaukaart wordt geaccepteerd bij Podium Hoge Woerd.
De PodiumCadeaukaart is niet te koop in Castellum Hoge Woerd.
Kijk voor meer informatie en verkooppunten op www.podiumcadeaukaart.nl.

Aan de zaaldeur

Moet ik mijn ticket printen?

Nee, dat hoeft niet. Liever niet zelfs, want dat scheelt weer papier.
We kunnen je ticket vanaf je telefoon scannen. Dit kan in de Wallet-app op je smartphone, maar ook als e-ticket.

Laat je je e-ticket digitaal zien? Zorg er dan voor dat je helderheid volledig aan staat en de code goed ingezoomd is.

De voorstelling is begonnen. Mag ik nog naar binnen?

Om het publiek en de artiesten niet te storen kunnen we je helaas niet meer naar binnen laten.

Mijn kind is jonger dan de aangegeven leeftijd van de voorstelling. Mag mijn kind toch de zaal in?

De leeftijdsaanduiding zijn er niet voor niets: de voorstellingen kunnen voor jongere kinderen onbegrijpelijk of griezelig zijn.
We willen graag dat iedere bezoeker, dus ook de allerkleinsten, ons theater met een goede ervaring verlaat.
We houden ons aan deze adviesleeftijd.
Voorstellingen zonder leeftijdsaanduiding zijn geschikt voor kinderen vanaf 15 jaar.

Tijdens de voorstelling kan je met je baby of jongere kind in de foyer terecht.
Denk er ook aan dat iedere bezoeker, ongeacht de leeftijd, een geldig toegangsbewijs nodig heeft om een voorstelling te bezoeken.
Als je twijfelt kun je ons altijd bellen voor advies op 030-7210932.

Overige vragen

Kan ik de theaterzaal huren?

Naast de reguliere programmering zijn de theaterzaal van Podium Hoge Woerd en de Studio beschikbaar voor uiteenlopende activiteiten.
Denk bijvoorbeeld aan voorstellingen en montagedagen door professionele gezelschappen, voorstellingen door semiprofessionele en amateurgezelschappen, schoolvoorstellingen, (bedrijf)presentaties, lezingen, workshops of inspiratiesessies.

Kijk voor meer informatie bij Zaalhuur.

Kan ik ook aan het theater doneren?

Draag je ons theater een warm hart toe? En wil je meer bijdragen?
Met jouw donatiebijdrage help je ons theater, zodat we cultureel aanbod kunnen (blijven) aanbieden.
Lees meer over de opties bij Steun ons.

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?

We waarborgen de privacy van onze bezoekers zo goed mogelijk.
In onze privacyverklaring leggen we uit welke gegevens we verzamelen, met welk doel, hoe lang we ze bewaren en wat je rechten zijn.